Η Yoga και οι διατάσεις σύμμαχος κατά του πόνου στη μέση

Η Yoga και οι διατάσεις σύμμαχος κατά του πόνου στη μέση

Τα εβδομαδιαία μαθήματα yoga ή οι απλές ασκήσεις με διατάσεις μπορούν να χαλαρώσουν τον πόνο σε άτομα με χρόνιο πόνο στην μέση.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι συμμετέχοντες σε μια έρευνα που έκαναν είτε yoga είτε διατάσεις, είχαν καλύτερη λειτουργία και λιγότερα συμπτώματα με πόνους στη μέση μετά από τρεις μήνες, σε σχέση με τους ασθενείς που έλαβαν ένα βιβλίο με συμβουλές για την πρόληψη και το πως να διαχειρίζονται τον πόνο αυτό.

«Έχει γίνει γνωστό εδώ και λίγο καιρό ότι η άσκηση είναι καλή για τον πόνο στην μέση» δήλωσε ο Dr Timothy Carey, από το Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας «Chapel Hill» ο οποίος έγραψε ένα σχόλιο που δημοσιεύεται μαζί με την μελέτη.

Η Γιόγκα, είπε στο Reuters Health, «φαίνεται να είναι μια πολύ καλή επιλογή για τους ανθρώπους με πόνο στην μέση, αλλά δεν φαίνεται να προτιμάται από αυτούς».
Διαπιστώνοντας ότι η γιόγκα και οι διατάσεις είχαν περίπου τις ίδιες επιπτώσεις σημαίνει ότι μάλλον το τέντωμα που υπάρχει στην yoga, και όχι η χαλάρωση και η αναπνοή, συνέβαλε στη βελτίωση της λειτουργίας και της μείωσης του πόνου, αναφέρουν οι ερευνητές.

Για τη μελέτη, χώρισαν 228 ενήλικες με πόνο στην μέση σε τρεις ομάδες. Οι ασθενείς στις δύο πρώτες ομάδες, είτε συμμετείχαν σε μαθήματα εβδομαδιαία με γιόγκα είτε έκαναν μαθήματα με διατάσεις, για 12 εβδομάδες. Και οι δύο ομάδες επικεντρώθηκαν στο τέντωμα και την ενίσχυση του κάτω μέρος της μέσης και των ποδιών.

Οι ασθενείς της τρίτης ομάδας διάβασαν ένα βιβλίο που σχετιζόταν με τον πόνο στην συγκεκριμένη περιοχή και τους παρείχε συμβουλές για τον τρόπο ζωής και πληροφορίες σχετικά με τη διαχείριση του πόνου.

Μετά την 12η εβδομάδα του προγράμματος, οι άνθρωποι των δύο πρώτων ομάδων ανέφεραν σημαντικά χαμηλότερες βαθμολογίες σε ένα ερωτηματολόγιο μέτρησης για το κατά πόσο ο πόνος επηρεάζει την καθημερινή δραστηριότητά τους, σε σύγκριση με αυτούς που ήταν στην τρίτη ομάδα.

Οι περισσότεροι από τους συμμετέχοντες που έκαναν είτε γιόγκα είτε διατάσεις ανέφεραν ότι ο πόνος στην μέση τους είχε μειωθεί ή είχε φύγει. Το 60% των ανθρώπων στην ομάδα της γιόγκα, το 46% των ανθρώπων που έκαναν διατάσεις και μόνο το 16% των ανθρώπων που διάβαζαν τα βιβλία, ανέφεραν βελτίωση του πόνου.

Τρεις μήνες αργότερα ένα ποσοστό της τάξεως του 40% από τις δύο πρώτες ομάδες ανέφερε περικοπές στα φάρμακα κατά του πόνου έναντι 20% στην ομάδα του βιβλίου.

«Δεν υπάρχει απολύτως καμία θεραπεία που λειτουργεί για όλους αλλά θα πρέπει να δοκιμάσετε τι σας ταιριάζει” δήλωσε ο Dr. Timothy Carey που προσέθεσε ότι τα ευρήματα δείχνουν ότι το καλύτερο είδος άσκησης για άτομα με πόνο στην μέση εξαρτάται από τις προτιμήσεις που έχουν και το τι τους είναι πιο βολικό.

«Είναι σημαντικό οι άνθρωποι να κάνουν την άσκηση που απολαμβάνουν», κατέληξε.

Check Also

Σπιτικές ελιές τσακιστές: Πως τις φτιάχνουμε

Σπιτικές ελιές τσακιστές: Πως τις φτιάχνουμε

Ελέω κρίσης, οι αστοί ανακαλύψαμε τις ελιές που έχουμε στο εξοχικό, στο χωρίο, στον κήπο …