Ποιες τροφές μας προκαλούν αέρια;

Ποιες τροφές μας προκαλούν αέρια;
Νοιώθετε «φούσκωμα» και έχετε την τάση για… αερισμό; Δείτε ποιες τροφές είναι υπεύθυνες για αυτό.

Είτε το παραδεχόμαστε, είτε όχι, όλοι μας σε συγκεκριμένες στιγμές της ημέρας έχουμε την τάση να… αεριζόμαστε. Η έκκριση αερίων προκαλείται από την κατάποση αέρα και από τη διάσπαση των τροφών στο πεπτικό μας σύστημα. Οι επιπτώσεις της έκκρισης αυτής, είναι συνήθως το ρέψιμο, το «φούσκωμα» και ο… αερισμός.

Κατά μέσο όρο ένας άνθρωπος αερίζεται περί τις 14 φορές την ημέρα, όμως συγκεκριμένες τροφές ενδεχομένως να αυξήσουν τον αριθμό αυτό χάρη στη σύνθεσή τους. Ποιες είναι;

Όσπρια

Τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες είναι συχνά υπεύθυνες για «φούσκωμα» και κατ’επέκταση αέρια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα όσπρια (φακές, φασόλια, γίγαντες, ρεβίθια) που λόγω της φλούδας που περιέχουν και των φυτικών ινών συχνά μας ενοχλούν. Ιδιαίτερα τα φασόλια, περιέχουν ραφινόζη, έναν σύνθετο υδατάνθρακα ο οποίος περνά μέσα από το λεπτό έντερο στο παχύ, όπου τα βακτήρια την διασπούν παράγοντας υδρογόνο, διοξείδιο του άνθρακα και μεθάνιο που όλοι ξέρουμε πώς αποβάλλεται. Το μούλιασμά τους για μια ημέρα πριν το μαγείρεμα, μπορεί να βοηθήσει στην μείωση των… παρενεργειών.

Γαλακτοκομικά

Η λακτόζη είναι ένα σάκχαρο που περιέχεται στο γάλα και σε γαλακτοκομικά προϊόντα όπως το τυρί και τα παγωτά. Όσοι δεν παράγουν αρκετή λακτάση, ένα ένζυμο, έχουν πρόβλημα στο να διασπάσουν την λακτόζη – η γνωστή δυσανεξία. Τα αυξημένα αέρια είναι ένα από τα συμπτώματα της δυσανεξίας στη λακτόζη. Αν υποπτεύεστε λοιπόν ότι έχετε δυσανεξία, οι παρενέργειες μπορούν να ελαχιστοποιηθούν αν καταναλώνετε υποκατάστατα γάλακτος όπως για παράδειγμα γάλα αμυγδάλου ή γαλακτοκομικά σόγιας.

Προϊόντα ολικής άλεσης

Όπως αναφέραμε παραπάνω, τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες είναι υπεύθυνες για «φούσκωμα» και αέρια. Τα προϊόντα ολικής άλεσης λοιπόν (π.χ. βρώμη, μαύρο ψωμί κτλ.) περιέχουν μπόλικες ίνες, ραφινόζη και άμυλο. Αυτά διασπώνται από τα βακτήρια στο παχύ έντερο και προκαλούν αέρια. Το ρύζι (ακόμα και το καστανό), είναι το μοναδικό προϊόν ολικής άλεσης το οποίο δεν προκαλεί παρενέργειες.

Λαχανικά

Συγκεκριμένα λαχανικά όπως τα λαχανάκια Βρυξελλών, το μπρόκολο, το λάχανο, τα σπαράγγια και το κουνουπίδι είναι υπεύθυνα για την… υπερβολική παραγωγή αερίων. Όπως ακριβώς συμβαίνει και με τα φασόλια, τα λαχανικά αυτά είναι πλούσια σε ραφινόζη.

Αναψυκτικά

Ροφήματα με ανθρακικό, όπως θα περίμενε κανείς, αυξάνουν τις ποσότητες αερίων που «μπαίνουν» στο στομάχι μας. Όταν τα αέρια αυτά εισέλθουν στο πεπτικό σύστημα, πρέπει κάπως να βγουν. Ο ένας τρόπος είναι το «ρέψιμο», ο άλλος… ξέρετε. Η αντικατάσταση των αεριούχων αναψυκτικών με φρέσκους χυμούς, τσάι ή ακόμα καλύτερα νερό (χωρίς ανθρακικό προφανώς) βοηθά στην μείωση της έκκρισης αερίων και από τις δύο οδούς.

Φρούτα

Συγκεκριμένα φρούτα όπως τα μήλα, τα ροδάκινα, τα αχλάδια και τα δαμάσκηνα, περιέχουν μια φυσική αλκοόλη, τη σορβιτόλη, η οποία δυσκολεύει αρκετά το πεπτικό σύστημα στο να την αφομοιώσει. Η πλειοψηφία των φρούτων επίσης είναι πλούσια σε διαλυτές ίνες, ένας τύπος φυτικών ινών ο οποίος διαλύεται στο νερό. Ο συνδυασμός σορβιτόλης και διαλυτών ινών προκαλεί μεγάλη έκκριση υδρογόνου, διοξειδίου του άνθρακα και μεθανίου στο παχύ έντερο. Ξέρετε τι ακολουθεί μετά από αυτό.

Καραμέλες

Όπως συμβαίνει και με τα αναψυκτικά, οι καραμέλες μας κάνουν να καταπίνουμε περισσότερο αέρα. Σε συνδυασμό με την σορβιτόλη που αρκετές έχουν ως γλυκαντικό, τα πράγματα γίνονται… δύσκολα.

Κρεμμύδια

Είναι πλούσια σε φρουκτόζη, ένα φυσικό σάκχαρο το οποίο όπως η ραφινόζη και η σορβιτόλη, προκαλεί έκκριση αερίων όταν διασπάται από τα βακτήρια του εντέρου.

Επεξεργασμένα προϊόντα

Συσκευασμένες τροφές όπως ψωμί, αλμυρά σνακ, συγκεκριμένα δημητριακά και σάλτσες σαλάτας περιέχουν σημαντικές ποσότητες φρουκτόζης και λακτόζης. Συνδυασμός που… σκοτώνει.

Πηγή: in2life.gr

Check Also

Πότε πρέπει να ζυγίζεσαι;

Πότε πρέπει να ζυγίζεσαι;

Το πότε πρέπει να ζυγιζόμαστε είναι ένας σημαντικός παράγοντας στην προσπάθεια μας να χάσουμε βάρος. …