Η σημασία του ύπνου για το «ευ ζειν»

Η σημασία του ύπνου για το ευ ζειν

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ύπνου στις 21/03, δίνουμε στον ύπνο τη σημασία που του αξίζει καθώς είναι το αγαθό που παίρνουμε όλοι σαν δεδομένο αλλά είναι αυτό που χρειαζόμαστε όλοι ανεξαιρέτως για να ζούμε καλά. Μην ξεχνάτε ότι ο ύπνος είναι το ίδιο σημαντικός για τον οργανισμό μας όσο το νερό και η τροφή.

Ο ύπνος προσδιορίζεται ως η λειτουργική κατάσταση του οργανισμού, και κυρίως του νευρικού συστήματος, που χαρακτηρίζεται από την αντιστρεπτή κατάργηση της εγρήγορσης και τη μείωση της ικανότητας αντίδρασης στα ερεθίσματα. Ωστόσο, η προσωρινή αυτή απώλεια της συνείδησης δεν αποτελεί παθητικό φαινόμενο. Η λειτουργία του ύπνου είναι διαδικασία ενεργητική που στοχεύει απευθείας στη μεταβολική αποκατάσταση του εγκεφάλου.

Αυτό σημαίνει πως ελαττώνει τη δραστηριότητα στους προηγούμενα ενεργούς νευρώνες και επιτρέπει να εξελιχθεί απρόσκοπτα η διαδικασία της αναδιοργάνωσης των νευρικών συνάψεων. Δηλαδή, όσο κοιμόμαστε, το σώμα ξεκουράζεται ενώ ο εγκέφαλος βρίσκει την ευκαιρία να επεξεργαστεί τις πληροφορίες που προσέλαβε κατά τη διάρκεια της ημέρας και να αποθηκεύσει όσες θεωρεί σημαντικές, ώστε να δημιουργηθεί χώρος για νέα δεδομένα.

Έτσι, αντιλαμβανόμαστε γιατί ο ύπνος είναι σημαντικός για τη διαφύλαξη της υγείας μας, καθώς δίνει τη δυνατότητα στους ιστούς, και κυρίως στο μυϊκό σύστημα, να επιδιορθώσουν τις βλάβες τους. Τα γερασμένα και τα νεκρά κύτταρα αντικαθίστανται έγκαιρα. Ο εγκέφαλος αναδιοργανώνεται και αρχειοθετεί τη μνήμη του. Με άλλα λόγια, μετά από έναν επαρκή νυκτερινό ύπνο, ο εγκέφαλος επαναφορτίζεται.

Γι’ αυτό και έχει αποδειχθεί ότι ο ύπνος συμβάλλει σημαντικά:

· Στη βελτίωση της λειτουργίας της μνήμης και κατ’ επέκταση της σκέψης και της μάθησης.

· Στην καλύτερη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, δηλαδή να είμαστε λιγότερο ευάλωτοι σε λοιμώξεις και άλλες νόσους.

· Στη διαμόρφωση της θετικής διάθεσης και της λειτουργικής κοινωνικής συμπεριφοράς.

· Στη μείωση του άγχους και στη ρύθμιση της συναισθηματικής κατάστασης.

Κατά μέσο όρο, οι ενήλικες έχουν ανάγκη από 7-9 ώρες ύπνου. Αν δυσκολεύεστε να «συμπληρώσετε» τις απαιτούμενες ώρες και υποφέρετε από στρες ή αϋπνίες, μια καλή λύση είναι το φυσικό ηρεμιστικό φυτικής προέλευσης QuietLife, της Lanes. Περιέχει συνδυασμό βοτάνων γνωστών για τις ηρεμιστικές τους ιδιότητες όπως βαλεριάνα (50mg), πασσιφλόρα, λυκίσκο, λεωνόρους και άγριο μαρούλι, καθώς και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, για ένα υγιές νευρικό σύστημα.

Προσφέρει ανακούφιση από το άγχος, την υπερένταση και τη νευρικότητα, προάγει το φυσικό και ξεκούραστο ύπνο και απαλλάσσει από παρατεταμένες αϋπνίες, μετά από σταθερή λήψη, χωρίς να γίνεται συνήθεια ή ανάγκη. Έτσι, συμβάλλει στη φυσική ηρεμία του οργανισμού.

Check Also

Σπιτικές ελιές τσακιστές: Πως τις φτιάχνουμε

Σπιτικές ελιές τσακιστές: Πως τις φτιάχνουμε

Ελέω κρίσης, οι αστοί ανακαλύψαμε τις ελιές που έχουμε στο εξοχικό, στο χωρίο, στον κήπο …