Πόση ζάχαρη κρύβεται σε καθημερινά φαγητά και ροφήματα και πώς να τα αποφύγεις

Πόση ζάχαρη κρύβεται σε καθημερινά φαγητά και ροφήματα και πώς να τα αποφύγεις (1)

Εκτός από τις τροφές ή τον καφέ που θα προσθέσεις εσύ ο ίδιος ένα κουταλάκι ζάχαρης, μεγάλη ποσότητα της έχει ήδη “εγκατασταθεί” σε πολλά από τα φαγητά που καταναλώνεις καθημερινά. Ας μάθουμε επιτέλους ποια είναι.

Τις περισσότερες φορές δε συνειδητοποιούμε πόση ζάχαρη κρύβεται στην καθημερινή διατροφή μας. Σύμφωνα με μια πρόσφατη αμερικανική έρευνα, ο μέσος ενήλικας καταναλώνει καθημερινά περίπου 18-21 κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη, κάτι που αντιστοιχεί σε περίπου 300 -στην πλειονότητα τους είναι άχρηστες- θερμίδες.

Ρίξε μια ματιά στις τροφές που περιέχουν ζάχαρη και κατανάλωσέ τις με μέτρο.

  • Ένα κουτάκι Coca cola περιέχει 39 γραμμάρια ζάχαρης.

Πόση ζάχαρη κρύβεται σε καθημερινά φαγητά και ροφήματα και πώς να τα αποφύγεις (7)

  • Ένα μπουκάλι με barbeque sause φτάνει τα 168 γραμμάρια ζάχαρης…

Πόση ζάχαρη κρύβεται σε καθημερινά φαγητά και ροφήματα και πώς να τα αποφύγεις (5)

  • …άρα ισοδυναμεί με 4 κουτάκια Coca cola.

Πόση ζάχαρη κρύβεται σε καθημερινά φαγητά και ροφήματα και πώς να τα αποφύγεις (6)

  • Ένα μπουκαλάκι με 100% φυσικό χυμό πορτοκαλιού των 330ml περιέχει 42 γραμμάρια ζάχαρης.

Πόση ζάχαρη κρύβεται σε καθημερινά φαγητά και ροφήματα και πώς να τα αποφύγεις (11)

  • Φασόλια σε μικρή κονσέρβα, 56 γραμμάρια ζάχαρης

Πόση ζάχαρη κρύβεται σε καθημερινά φαγητά και ροφήματα και πώς να τα αποφύγεις (3)

  • Ενεργειακό ποτό, 54 γραμμάρια ζάχαρης

Πόση ζάχαρη κρύβεται σε καθημερινά φαγητά και ροφήματα και πώς να τα αποφύγεις (9)

  • Δύο snickers περιέχουν λιγότερη ζάχαρη από το αγαπημένο σου frappuccino.

Πόση ζάχαρη κρύβεται σε καθημερινά φαγητά και ροφήματα και πώς να τα αποφύγεις (2)

  • Ένα μπολ μούσλι περιέχει 42 γραμμάρια ζάχαρης, ενώ ένα με δημητριακά φρούτων μόλις 24.

Πόση ζάχαρη κρύβεται σε καθημερινά φαγητά και ροφήματα και πώς να τα αποφύγεις (10)

  • Μερικά ακόμη τρόφιμα που περιέχουν “κρυφή” ζάχαρη

Πόση ζάχαρη κρύβεται σε καθημερινά φαγητά και ροφήματα και πώς να τα αποφύγεις (4)

– Τα γιαούρτια χαμηλών λιπαρών με γεύση φρούτων (έχει υπολογιστεί ότι ένα κεσεδάκι περιέχει μέχρι και 7 κουταλάκια ζάχαρη)

– Σχεδόν όλες οι κονσέρβες

– Προμαγειρεμένα και κατεψυγμένα φαγητά

– Ντοματοχυμός μαγειρικής

– Κέτσαπ

– Κομπόστες & τυποποιημένοι χυμοί

– Επεξεργασμένα δημητριακά πρωινού (με προσθήκη σοκολάτας, αποξηραμένων φρούτων, κ.λ.π.) και μπάρες δημητριακών.

– Κράκερ, κριτσίνια και διάφορα αρτοσκευάσματα.

– Διάφορες έτοιμες σάλτσες που κυκλοφορούν στο εμπόριο (όπως η BBQ sause που λέγαμε πριν)

– Επιδόρπια γιαουρτιού

– Σιρόπι

  • Tips

Πόση ζάχαρη κρύβεται σε καθημερινά φαγητά και ροφήματα και πώς να τα αποφύγεις (8)

– Απόφυγε την καθημερινή κατανάλωση επεξεργασμένων τροφών όπως το λευκό ψωμί, τα άσπρα ζυμαρικά και τα αρτοσκευάσματα. Αντικατάστησέ τα με αντίστοιχα ολικής αλέσεως.

– Αντί να προτιμήσεις τα επεξεργασμένα δημητριακά, πρόσθεσε μόνος σου κομμάτια φρέσκων φρούτων. Το ίδιο μπορείς να κάνεις και στο γιαούρτι σου.

– Προτίμησε φυσικούς χυμούς, αντί για τυποποιημένους.

– Να είσαι πιο προσεκτικός με τα προϊόντα όπου αναγράφεται “χωρίς πρόσθετη ζάχαρη”.

Πηγές: cosmo.gr

Check Also

Σπιτικές ελιές τσακιστές: Πως τις φτιάχνουμε

Σπιτικές ελιές τσακιστές: Πως τις φτιάχνουμε

Ελέω κρίσης, οι αστοί ανακαλύψαμε τις ελιές που έχουμε στο εξοχικό, στο χωρίο, στον κήπο …