Οι καταναλωτές δεν δίνουν την πρέπουσα προσοχή στις διατροφικές ετικέτες

Οι καταναλωτές δεν δίνουν την πρέπουσα προσοχή στις διατροφικές ετικέτες

Ακόμα και οι καταναλωτές που προσέχουν την υγεία τους και διαβάζουν τις διατροφικές ετικέτες, δίνουν λιγότερη σημασία από ό,τι νομίζουν, σύμφωνα με μια νέα μελέτη.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το 33% των συμμετεχόντων στην μελέτη, δήλωσε ότι «σχεδόν πάντα» ρίχνει μια ματιά στο θερμιδικό περιεχόμενο των ετικετών αλλά μόνο το 9% από αυτούς κοιτάζει το σύνολο των στοιχείων που μας δίνουν αυτοί οι πίνακες.

Έπειτα, μόνο το 1% των συμμετεχόντων εξετάζουν τις πληροφορίες σχετικά με τα συνολικά λιπαρά, τα trans λιπαρά, τη ζάχαρη και το μέγεθος της μιας μερίδας σε όλες σχεδόν τις ετικέτες. Το 31% των συμμετεχόντων είπαν ότι σχεδόν πάντα εξετάζουν το σύνολο του λίπους που περιέχεται, το 24% είπαν ότι κοιτούν την περιεκτικότητα σε ζάχαρη και το 20% είπαν ότι παρατηρούν τα trans-λιπαρά.

«Τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης δείχνουν ότι οι καταναλωτές δεν έχουν παρά μια επιφανειακή γνώση σχετικά με τις διατροφικές ετικέτες. Αν και οι περισσότεροι καταναλωτές έβλεπαν τις ετικέτες, ελάχιστοι καταναλωτές γνώριζαν κάθε συστατικό που αναγραφόταν στην ετικέτα», σύμφωνα με τους ερευνητές Dan J. Graham και ο Robert W. Jeffrey από το Πανεπιστήμιο της Μινεσότα.

Οι ερευνητές ζήτησαν από 203 ανθρώπους να συμμετάσχουν σε μια άσκηση προσομοίωσης σχετικά με τα ψώνια. Οι καταναλωτές γνώριζαν ότι οι κινήσεις των ματιών τους θα παρακολουθούνται αλλά δεν ήξεραν ότι οι ερευνητές θα επικεντρωθούν ειδικότερα στο πως και αν παρατηρούν τις διατροφικές ετικέτες.

Η μελέτη διαπίστωσε ότι οι περισσότεροι αγοραστές παρατήρησαν τις ετικέτες στο πάνω μέρος της συσκευασίας και όχι αυτές που ήταν στο κάτω μέρος.

Επιπλέον, οι συμμετέχοντες που εξέτασαν τις διατροφικές ετικέτες που ήταν στο κέντρο της συσκευασίας ήταν 30% περισσότεροι από αυτούς που παρατήρησαν τις ετικέτες που βρίσκονταν στη δεξιά ή στην αριστερή πλευρά.

«Υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες οι καταναλωτές να δουν μια ετικέτα που βρίσκεται σε κεντρική τοποθεσία της συσκευασίας και τα θρεπτικά συστατικά που βρίσκονται κοντά στην κορυφή της ετικέτας» αναφέρουν οι ερευνητές.

Συμπερασματικά οι καταναλωτές ξοδεύουν λιγότερο χρόνο για την ανάγνωση των διατροφικών πληροφοριών στις ετικέτες από ό, τι νομίζουν ότι κάνουν και, ταυτόχρονα, η θέση της ετικέτας παίζει σημαντικό ρόλο στο αν τελικά θα την διαβάσουν.

Check Also

Sun In Life (5)

Sun In Life: Το πρώτο μανάβικο με σεφ στην Ελλάδα!

Εδώ στο e-Diet.gr έχουμε μιλήσει αρκετές φορές για την διατροφική αξία και τα πολλαπλά οφέλη …