10 μύθοι γύρω από τα «υγιεινά» φαγητά

10 μύθοι γύρω από τα «υγιεινά» φαγητά

Είναι η μαργαρίνη καλύτερη από το βούτυρο; Οι μπανάνες παχαίνουν; Χάνουν τις βιταμίνες τους τα λαχανικά αν τα βράσουμε; Ας δούμε την πραγματικότητα.

  • 1. Η υπερβολική κατανάλωση φρούτων, θα οδηγήσει σε προβλήματα σακχάρου στο αίμα

Αν τρώτε υγιεινά τρόφιμα, θα πρέπει να τρώτε και πολλά φρούτα. Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι αυτά τα φρούτα περιέχουν φυσικά σάκχαρα, που θα έχουν άμεσα προβλήματα σακχάρου στο αίμα. Αυτό δεν είναι αλήθεια. Το γεγονός είναι ότι αν το σάκχαρό σας είναι υψηλό, δεν έχει καμία σχέση με τα φρούτα.

  • 2. Τα φρούτα μπορεί να οδηγήσουν σε μυκητιασική λοίμωξη

Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι αν τρώνε πάρα πολλά μάνγκο, μπανάνες ή μήλα, θα πάρουν στον οργανισμό τους τον μύκητα Candida. Μη σας πιάνει κανένας πανικός. Γεγονός είναι ότι αυτό δεν ισχύει, και αν δεν το πιστεύετε, θα πρέπει να επισκεφθείτε έναν γιατρό.

  • 3. Τα καρότα θα βελτιώσουν την όρασή σας

Πολλοί άνθρωποι που φορούν γυαλιά ή φακούς επαφής καταναλώνουν καρότα καθημερινά με την ελπίδα ότι θα βελτιώσουν την όρασή τους. Ωστόσο, ενώ τα καρότα είναι σίγουρα καλά για εσάς, δεν θα αλλάξουν την όρασή σας.

  • 4. Η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων μπανάνας θα οδηγήσει σε υπερβολική δόση καλίου

Το φυσικό κάλιο είναι απολύτως ασφαλές. Παρά το γεγονός ότι οι μπανάνες περιέχουν περίπου 1.200 mg καλίου, δεν χρειάζεται να ανησυχείτε.

  • 5. Τα φρούτα μπορεί να οδηγήσουν στην ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων στο σώμα

Αυτό είναι απολύτως αναληθές. Στην πραγματικότητα, όσο περισσότερα φρούτα τρώτε, τόσο περισσότερο ο οργανισμός θα κρατήσει τον καρκίνο μακριά. Ως εκ τούτου, οι ασθενείς με καρκίνο θα πρέπει να καταναλώνουν φρούτα όλη την ημέρα, αντί να τα αποφεύγουν. Οι άνθρωποι θεωρούν ότι αφού τα καρκινικά κύτταρα επεκταθούν, τα φρούτα είναι επικίνδυνα. Ωστόσο, αυτό δεν ισχύει.

  • 6. Τα κατεψυγμένα φρούτα και λαχανικά δεν είναι τόσο θρεπτικά, όπως τα φρέσκα

Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι τα φρούτα που αγοράζουν από το μπακάλικο είναι πολύ πιο ασφαλή από εκείνα που είναι κατεψυγμένα. Ωστόσο, αυτό δεν είναι αλήθεια, γιατί εσείς που ξέρετε πόσο καιρό περιφέρονται στην αγορά τα φρούτα; Ακόμα κι αν τα φρέσκα φρούτα μπορεί να έχουν καλύτερη γεύση από τα κατεψυγμένα, δεν υπάρχει απολύτως καμία διαφορά στη θρεπτική αξία τους.

  • 7. Κατά την επιλογή μεταξύ βουτύρου και μαργαρίνης, προτιμάται πάντα η δεύτερη

Οι άνθρωποι προσπαθούν να αποφύγουν το βούτυρο επειδή αισθάνονται ότι με την κατανάλωση του, μπορεί να αυξηθεί ο κίνδυνος για χοληστερόλη. Ωστόσο, αυτό που δεν συνειδητοποιούν είναι ότι μερικά προϊόντα μαργαρίνης είναι το ίδιο ανθυγιεινά, αν όχι χειρότερα, διότι περιέχουν επιβλαβή trans λιπαρά. Αξίζει πάντως να σημειωθεί, ότι τα τελευταία χρόνια έχουν κυκλοφορήσει είδη μαργαρίνης που περιέχουν πολύ λιγότερα ή και καθόλου τρανς λιπαρά, οπότε θα προτείναμε να ελέγχετε την ετικέτα και να αποφεύγετε αυτές που αναφέρουν ότι έχουν παρασκευαστεί με «υδρογονωμένο έλαιο».

  • 8. Οι μπανάνες είναι παχυντικές

Ακριβώς επειδή αυτό το φρούτο είναι γλυκό, οι άνθρωποι πιστεύουν ότι πρόκειται να παχύνουν. Ωστόσο, μια μεσαίου μεγέθους μπανάνα περιέχει μόνο 105 θερμίδες. Είναι καλή για την υγεία σας, γιατί περιέχει υγιή δόση καλίου και μαγνησίου, με τα τα δύο αυτά στοιχεία να κάνουν το ανοσοποιητικό σύστημα πιο ισχυρό.

  • 9. Το ψωμί ολικής άλεσης είναι καλύτερο από τα υπόλοιπα

Ενώ αυτό μπορεί να είναι αλήθεια, πάντα προσέχετε τα συστατικά του στη συσκευασία, και συγκεκριμένα τις φυτικές ίνες του, ώστε να μην είναι πάνω από το επιτρεπτό όριο ημερήσιας κατανάλωσης.

  • 10. Αν μαγειρέψετε τα λαχανικά, θα χαθούν οι βιταμίνες τους

Αυτό δεν είναι, φυσικά, αλήθεια. Το μαγείρεμα των λαχανικών, στην πραγματικότητα θα βοηθήσει το σώμα σας να απορροφήσει τα θρεπτικά συστατικά τους. Ωστόσο, αν βράσετε τα λαχανικά πολύ παραπάνω, τότε πράγματι θα χαθούν οι βιταμίνες που περιέχουν.

Check Also

Σπιτικές ελιές τσακιστές: Πως τις φτιάχνουμε

Σπιτικές ελιές τσακιστές: Πως τις φτιάχνουμε

Ελέω κρίσης, οι αστοί ανακαλύψαμε τις ελιές που έχουμε στο εξοχικό, στο χωρίο, στον κήπο …